- El passat 11/12/2019 va tenir lloc una nova reunió de la Taula de la Mobilitat a on portem les reivindicacions que us fem arribar abans puntualment i que recollim en moltes ocasions de les vostres observacions i aportacions.
- Com sabeu SOM L'ÚNIC SINDICAT QUE HI PARTICIPA i per això us insistim tant en la importància de que ens feu arribar els vostres suggeriments si voleu tenir veu en aquest foro.
- A més ens alegra poder dir que la Taula ha crescut ja que en aquesta ocasió hem contat amb la participació de 2 estudiants en representació del col·lectiu, tan de bó més gent es decideixi a participar!
- A continuació us fem un resum dels punts que es van tractar a la reunió i del seu resultat.
- -Bicing UAB: amb motiu de la finalització del conveni amb l’AMB els preus dels servei van pujar en data 1/07/19 fet que ha ocasionat el descens dels usuaris. Hi ha voluntat de fer un nou conveni entre ambdues parts per al proper any. Amb la recuperació d’aquesta subvenció es podrien tornar a rebaixar el preu del servei.
- -Punt càrrega vehicles elèctrics obert al públic: la intenció de la UAB és posar un nou punt de càrrega a principis del 2020 (a determinar ubicació). La idea és potenciar aquest servei justificat per la demanda i que estiguin distribuït per tot el campus. Han de gestionar els conflictes de sobre ocupació dels punts.
- -Campus S.I.S (2018-2022): el primer pla estratègic era el 2013-2017 fruit d’un procés amb tota la CU. El pla consta de 4 eixos estratègics i la LE8 és la de Mobilitat (exactament igual que el pla de mobilitat de la UAB).
- -Setmana de la mobilitat sostenible i segura: Aquest any ha tingut la peculiaritat que ha coincidit amb les mobilitzacions arrel de la sentència del procés i ha tingut uns efectes considerables en la participació.
- -Noves línies bus interurbà: actualment hi ha 66 municipis connectats amb la UAB. Es portarà a terme un procés de màrqueting per potenciar aquests serveis i que es coneguin les noves comunicacions.
- -Connexió carril bici UAB-Badia del Vallés: l’AMB esta impulsant aquest procés, ja hi havia un camí de connexió existent però l’objectiu es que s’emmarqui dins del projecte de l’ús de la bicicleta de l’AMB. El projecte per a la construcció del nou carril està previst per al 2020 i l’inici de les obres per al 2021. L’objectiu és suavitzar els pendents de l’antic camí de vianants. La UAB considera que és un projecte ambiciós amb els terminis establerts.
- -Aparcament vaDeBIKE: No s’han complert les expectatives però hi ha voluntat per ambdues parts (UAB-empresa concessionària) d’augmentar les places actuals a 126 (la primera acció està prevista per a principis del 2020). Funcionarà amb targeta i serà més segur. Aquesta xarxa serà gratuïta per als usuaris del campus i també permetrà fer ús de la mateixa xarxa a Barcelona amb les tarifes establertes. La idea es que no esdevingui en un magatzem de bicicletes, és per aquest motiu que a partir de la 9 hora d’estacionament tindrà un cost. El manteniment de les instal·lacions és a càrrec de l’empresa. El procés d’ampliació s’ha endarrerit per reorganitzacions internes de l’empresa adjudicatària. Es farà la prova per si funciona bé el servei donat que no té cap cost per la UAB.
- -Noves tarifes títols de transport: Hi ha hagut una transformació i simplificació dels títols de transport i s’ha fidelitzat els usuaris freqüents. Ahir es va publicar la creació d’un nou títol, davant les protestes per l’eliminació de la T-10. El nou títol serà la T-família i seran 8 viatges al preu de 10 euros. També cal destacar que l’expedició de la T-16 que fins ara tenia un cost de 35 euros ara serà gratuïta (només s’haurà de pagar el duplicat en cas de pèrdua).
- -Aplicació del pla de mobilitat 2018. Continuació: La diagnosi és que hi ha un baix índex d’ocupació dels cotxes (entre 1,2 i 1,5 persones). És per aquest fet que es vol potenciar l’ús del vehicle compartit amb una app que faciliti que la gent es pugui oferir i demandar vehicle. Tenen previsió de que estigui llesta el més aviat possible però no poden donar dates. Per potenciar l’ús compartit tenen previst aplicar incentius, un dels més important serà l’aparcament. L’app comprovarà si els usuaris comparteixen cotxe (aquests hauran d’activar la ubicació i l’app llegirà el recorregut). Es reservaran places a vehicles que portin 2 o més ocupants.
- -Aparcament per rotació: hi ha demanda d’aparcament per poc temps però ràpid (visitants/clients de comerços de la UAB, zona Plaça Cívica). La UAB entén que s’ha d’atendre aquest tipus de demanda amb un aparcament amb control de temps i tarificació (es troba en estudi donat que les barreres tenen un cost molt elevat).
TORN OBERT DE PARAULES
Els 2 estudiants nouvinguts plantegen la problemàtica del servei de bus Badia-UAB, consideren que a les hores punta hi ha un elevat nombre d’usuaris i proposen un augment dels autobusos en aquestes hores. La responsable de l’AMB els indica que prenen nota per millorar aquest servei.
En relació a l’augment de la freqüència de pas de la línia R8 de rodalies a l’igual que la resta de línies amb menys freqüència, estan estudiant el cas donat que el cost és elevat però es un tema que el tenen present.
La UGT exposem que ara que estan aprovades les noves tarifes del transport amb el considerable descens dels preus, si no tenen previst potenciar l’ús del transport públic amb la recuperació dels ajuts al transport. Ens indiquen que no és possible donat el cost, (el darrer any que estava vigent va tenir un cost de més de 300.000 euros). Els plantegem que podrien tenir en compte recuperar aquest ajut no amb el 50% però potser amb una subvenció inferior. La resposta és que no és possible.
Renfe va comunicar que la línia R7, que no té servei en els períodes de vacances, no tindria servei del 29/07/19 fins l’agost però van deixar sense servei la línia a partir del dia 22/07/19 sense previ avís. Des de la UAB prenen nota per tal d’intentar que no torni a passar.
...I com sempre tenim nous temes per a portar:
La línia de bus Bcn-UAB E3express està canviant els cotxes per uns més tipus autocar, menys sorollosos i amb més espai per a les cames als seients. Això està molt bé, però per contra han tret les safates superiors per deixar motxilles, jaquetes, bosses de mà...i la gent va enllaunada plena de embalums a sobre. Aquest inconvenient és molt més incòmode sobretot els dijous i divendres, en que molts estudiants que viuen a Cerdanyola durant la setmana tornen de cap de setmana a casa seva i porten maleta.
Volem saber on és l’estalvi dels nous títols de transport, i si ara només existiran els títols integrats d’ATM o continuaran existint els propis de Renfe, ja que hem comprovat que una persona únicament usuària de Renfe, que fins ara paga per un abonament mensual de 3 zones 60 euros, amb la T-Usual de les seves 3 zones passaria a pagar uns 75 euros sense necessitat. És aquesta la manera d’incentivar l’ús del transport públic o tot el contrari?
Us animem a seguir fent-nos arribar les vostres reivindicacions, ja que som l’únic sindicat que assisteix a Taula de Mobilitat des de fa anys.