Aquests dies el mateniment de la distància al que ens sotmet el confinament no impedeeix que es pugui treballar i avençar en aquelles matèries que és urgent treballar i donar resposta.L'activitat no para i per això la informació tampoc. Us fem a mans diverses informacions que segurament són del vostre interés, sobretot en matèria de contractació del PDI-L, d'avaluació no presencial i de matriculacions del proper curs 2020-2021.🔶Com recordareu, fa uns dies, el passat dia 31/03, des de la UGT us vam informar de les exigències que vam presentar en una carta conjunta amb CCOO al Ministre d'Universitats per paliar els efectes que està tenint l'actual situació sanitària en les contractacions de molts PDI-L, i de la resposta que vam obtenir.Avui hem sabut que el que era un compromís , en matèria científica i de recerca, ara és ja una realitat i ja s'han publicat al BOE d'avui, concretament dins del Real Decreto-ley 15/2020, de 21 d'abril.Us recordem les mesures:✔️Es possibilita la pròrroga dels contractes predoctorals per a FPI subscrits en l'àmbit de la recerca:
- Quan es trobin dins dels últims dotze mesos del contracte.
- Pel temps de durada de l'estat d'alarma i les seves pròrrogues. Per motius justificats, es podran prorrogar per fins a tres mesos addicionals.
- Requerirà acord subscrit entre la Universitat i el Beneficiari amb caràcter previ a la data prevista de finalització del contracte.
- Podran aplicar-se als contractes que finalitzin des del 2 d'abril de 2020.
✔️Els beneficiaris d'ajudes amb càrrec al finançament procedent de convocatòries realitzades pel Ministeri d'Universitats dirigides a estudiants universitaris, personal investigador, i/o professors universitaris, podran sol·licitar, prèvia justificació, les modificacions oportunes en les condicions de les seves ajudes.✔️S'introdueixen modificacions en les ajudes per a les estades a l'estranger de manera que es garanteixi la continuïtat dels projectes i es compleixin els objectius de les convocatòries.✔️Renovació dels Préstecs Renda-Universitat: manca durant 2020 i pagament vinculat a la renda.
✔️Suport financer per a Parcs científics i tecnològics, mitjançant l'ajornament i fraccionament de quotes de préstecs per a evitar la seva paralització a conseqüència del COVID19.🔶 En aquests dies també s'ha treballat des del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) per avençar en la línea de la avaluació no presencial.El CIC és un organisme amb representació del Govern de les 12 universitats catalanes i de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU), que té diferents grups de treball i entre ells hi ha el grup de treball creat per definir els criteris acadèmics que han de regir la finalització del curs universitari en un escenari de docència en línia.Aquest grup es va reunir el passat 16 d'abril i es va elaborar el següent Document sobre avaluació universitària (adjunt) al qual s'ha acordat proposar quatre formats d’avaluació no presencial i un seguit d’orientacions en funció de l’autonomia universitària.
Durant aquesta reunió, i en els treballs previs, s’ha evidenciat que la no presencialitat no representa un impediment insuperable en un context d’avaluació continuada com és l’actual Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). En aquest sentit, doncs, s’ha elaborat aquest document amb exemples pràctics, i que té com a objectiu facilitar la tasca al professorat universitari, així com servir de base per a les directrius que estableixin cadascuna de les universitats en virtut de la seva autonomia.
🔶 Dates límit accés a la Universitat curs 2020-2021.En el BOE del 17 d'abril de 2020, es va publicar la Resolució de 31 de març de 2020, de la Secretaria General de Universitades, per la qual es publica l'Acord de la Conferència General de Política Universitària pel qual es determinen les dates límit de preinscripció, de publicació de llistes d'admesos i d'inici del període de matriculació en les universitats públiques per al curs acadèmic 2020-2021.Des de la Secció d'UGT us enviem molts ànims i molta força i us recordem que aquests dies ens podeu contactar per resoldre dubtes per correu com de manera habitual!Us seguirem informant!
Contacta'ns: telf.: 93.581.20.48 mail: as.sindical.ugt@uab.cat Edifici Rectorat: planta -1 despatx -151