T’afecten les actuacions en l’avinguda de l’Eix
Central, fruit de la decisió del vicerectorat de Campus, i el tall de l'accés al campus des de Bellaterra (HCV i Parc Mòbil), actuació feta des de la EMD de
Bellaterra (Ajuntament de Cerdanyola) de manera totalment unilateral?
ACTUA!!!
Si ets
una persona afectada per aquestes mesures et demanem que ajudis a revertir-les
per aconseguir entre tots que retorni la normalitat vial al nostre campus.
Per això
et convidem a que signis la petició a través del següent enllaç de la pàgina
de Change.org
I a que
manifestis les teves queixes i
suggeriments a través dels canals:
Queixes i
Suggeriments Cerdanyola del Vallès
Opina UAB (quan estigui operativa!)
Recollida física de signatures als punts SLiPI.
Totes i tots estem patint aquestes actuacions, que
s’han fet en nom de la sostenibilitat i el medi ambient, i l’ús de transport
públic quan la realitat al campus era la
més surrealista possible: sense alumnat, amb molt personal fent treball a
distància, i mínima circulació dels busos.
Dues actuacions que ens afecten a tots,
treballadors i estudiants, d’una manera o altra.
D’una banda, el tall de l’Eix
Central.
Les zones enjardinades estan construïdes sobre una
carretera, amb més ciment!, sense oblidar que tenim una extensa zona
enjardinada, verda i real a quinze metres.
Ja al juliol vam patir un inici del projecte amb
moltes carències: el tall es va fer sense la senyalització necessària als
extrems de l’eix, per tant, els vehicles que arribaven havien de tornar enrere
per donar la volta... Aquests desplaçaments innecessaris també contaminen.
Després de recollir impressions i comentaris de
persones de la comunitat, la Secció Sindical d’UGT es va dirigir a la Unitat de Planificació i Gestió de la Mobilitat (mobilitat@uab.cat) per compartir la preocupació de
les conseqüències catastròfiques que tindrien a l’Eix Nord al setembre, amb
l’increment de la presencialitat del PAS i el començament del curs acadèmic. Vàrem
demanar que estiguessin molt pendents al setembre, que era quan començaria la
vida real al campus; entre totes i tots, vàrem preveure tal qual el que està
passant perquè ningú hi ha posat remei.
No ho van fer.
I com a resultat de la manca d’estudi previ per
part del Vicerectorat i de la manca de debat i coordinació amb els representants
de la comunitat...
Què
tenim?:
-
S’ha reduït la capacitat de desplaçar-se pel Campus, al
personal amb mobilitat reduïda, i sobretot, l’accés a aquest eix, del qual no
podran gaudir. Abans el bus els hi apropava,
-
Col·lapses diaris i sistemàtics, que ara s’ajunten amb
l’habitual retenció del Col·legi La Vall,
-
Busos que arriben tard al seu destí,
-
Retards per enllaçar a temps a busos i trens,
-
Pèrdua de transport públic, hi ha trens que passen només
una vegada alhora, i suposa esperar una hora al següent,
-
S’arriba tard a classe o a la feina,
-
S’arriba tard a deixar els fills al col·legi, i de
retruc, a la feina.
-
Canvi d’ubicació de la contaminació a l’eix nord, on s’ha desviat tot el trànsit del campus (cotxes i busos).
-
Més estona i distància per arribar al destí,
-
Més contaminació.
Què
NO tenim?:
-
No tenim constància de què existeixin estudis de la
Unitat de Mobilitat, ni de l’Oficina de Medi Ambient, ni del Servei de
Prevenció, per tant:
-
No s’han previst les conseqüències, viabilitat, cost ...
-
No s’ha millorat el transport públic.
-
No s’ha fet un carril addicional a l’eix nord. Les
parades de bus només poden absorbir un bus, i quan s’acumulen, obstaculitzen l’únic
carril de circulació.
-
No s’ha pensat en la gent que es mou en transport públic;
ara es concentren tots a l’eix nord.
-
No s’ha pensat en les classes perdudes.
-
No s’ha pensat en els retards als col·legis i a la feina.
-
No s’ha pensat en el temps perdut a les andanes.
-
No s’ha estudiat l’impacte del desviament del trànsit.
Com a exemple: Una persona que viu a les
cases Sert, ha comptat durant un dia un total de 400 busos que han passat
davant de casa seva.
-
La majoria dels busos contaminen molt, i no són els
adequats per “una zona de baixes emissions”
D’una altra banda,
el tall per part de la EMD de Bellaterra (que depèn de
l’Ajuntament de Cerdanyola) ha tallat l'accés al campus per Veterinària que
connectava amb el HCV i Parc Mòbil,
desviant el trànsit també cap a l'Eix Nord.
No
oblidem que l’Eix Nord:
-
és la carretera comarcal de la C58 a Sabadell
-
és la
via de sortida dels Bombers, i poden tenir problemes per realitzar els seus serveis, sobre tot en
direcció a Sabadell i Bellaterra, si es col·lapsa
-
De fet,
fa unes setmanes es va col·lapsar, i van haver d’obrir l’eix central perquè
passessin els busos
-
Veïns de les cases
Sert, ha comptat durant un dia un total de 400 busos que han passat davant dels
domicilis.
Demanem
a la institució que restitueixi la circulació vial de l’Eix Central del Campus
de Bellaterra, i que gestioni amb l’Ajuntament de Cerdanyola el tall del carrer
de Bellaterra, per tal d'esmenar una situació
caòtica que afecta gran part de la comunitat universitària.
La institució té altres eines per
reduir les emissions, com per exemple el teletreball, projecte que es va iniciar amb
moltes expectatives i que l’empresa està retallant tot el que pot abans de
signar un acord.