Com bé sabeu, des del
Rectorat i els departaments s'està pressionant mitjançant les
administracions de centre per tal que accelerin el procés de tornada a la
feina del personal, sense tenir en compte les fases en que ens trobem, sense
complir amb un protocol que encara no està aprovat, sense donar resposta a
les nostres aportacions al document de desescalada, i sense mesures de
seguretat a tots els centres ni unes mesures igualitàries.
Molts de vosaltres haureu rebut
e-mails o whatsapps convidant-vos a organitzar-vos amb els vostres companys per
tal de tornar al servei.
Les coses estan així, segons les
dades oficials i l'última versió de protocol que ens van fer arribar ja fa dues
setmanes, i que des de la UGT ja vam esmenar el dia 8:
1) A la UAB, per zona
sanitària estem en fase 0 o 0,5, no a la fase 1.
2) A la fase 1 tornen personal
investigador i de suport a la recerca, tot i que amb el nou decret sembla
que el personal investigador i de suport a la recerca ja pot tornar en aquesta
fase intermitja, exclusivament per a tasques ineludibles de serveis cientifico
tècnics que no admeten demora. Això no contempla les tasques administratives
absolutament teletreballables.
3) Continua vigent el Decret del
Govern conforme el qual les persones amb fills menors de 12 anys, majors a
càrrec o persones dependents poden acollir-se a la mesura de deures
inexcusables.
4) Segons el que es va tractar a
la negociadora de dilluns i a l'anterior, només cal anar per a tasques de
recerca imprescindibles i pel temps indispensable per a la seva realització,
facilitant-se el fet de continuar amb teletreball en els casos i tasques en que
sigui possible i la flexibilitat o canvis de jornada o horari, fins a la
tornada a la normalitat, a la fase 4.
Per tot això us recomanem:
1) Que aneu tots a una, ja
que posant l'organització dels torns del servei a les vostres mans quan encara
no us toca incorporar-vos, fa que la responsabilitat de la tornada a la feina
sigui vostra, ja que ho feu voluntàriament, i d'altra banda, si us negueu, ja
sigui perquè no us toca, o perquè teniu deures inexcusables, i d'altres
companys ho fan, provoquen mals entesos i situacions compromeses entre
vosaltres.
2) Que si realment heu d'anar
imprescindiblement, ho feu pel temps estrictament indispensable, sense complir
horaris ni haver de ser present per si algú us necessita.
3) Que abans d'anar us assegurin
que s'han fet tasques de neteja i desinfecció prèvies i que trobareu
disponibles els epis per a poder treballar amb seguretat (mascaretes, guants i
desinfectant de mans). En alguns centres ja hi ha kits disponibles amb el
material indicat per a 15 dies. Es troba als slipi a nom dels qui han d'anar a
treballar. Si vosaltres hi heu d'anar, assegureu-vos de que en disposeu.
4) Que abans d'anar llegiu la
documentació de l'Àrea de Prevenció sobre les mesures de seguretat a complir,
ompliu el formulari d'autoavaluació i el remeteu. Fins que no tingueu vist i
plau de la Unitat de salut laboral no podeu anar al vostre lloc de treball, ja
que a més no disposareu del certificat que justifiqui el vostre desplaçament i
us podrien multar.
Ens seria a més de molta utilitat
que ens informéssiu:
1) Si heu tingut que anar en
algun moment en fase 0, o en l'actual fase 0,5, o en la propera fase 1 i el
motiu.
2) De les comunicacions que heu
rebut al respecte pels vostres caps o d'altres.
A més a més, si...
- pertanys al col·lectiu de Tècnics de Suport a la Recerca també ens agradaria
saber:
1) Si ja heu rebut i omplert el
qüestionari de la Unitat d'Anàlisi d'estructures per avaluar el vostre perfil i
lloc de treball en compliment d'allò establert a l'acord de regularització o
encara esteu pendents de rebre'l.
2) Si us han fet ja l'entrevista
i si aquesta ha estat presencial o on-line.
3) Si teniu cap problema o
incidència amb els horaris i marcatges que se us van establir a arran de la
vostra estabilització.
- pertanys al col·lectiu de l'àmbit de Biblioteques volem que sàpigues que respecte
al protocol, nosaltres vam fer constar que considerem que les biblioteques
haurien d’entrar, no en la fase 1, sinó en tot cas a la 2, i amb serveis
mínims, garantint la mínima presencialitat, horaris o torns limitats d’atenció
al públic o préstec, i resta de personal i horari en treball en remot, i que
prèviament s’hagi fet tasques de neteja i desinfecció de les instal·lacions i
els llibres. En tot cas, si es decidís que s’entrés en aquesta mateixa fase
hauria de ser en les condicions expressades pel Gerent a la reunió del
7/5/2020: per a casos puntuals, el mínim personal possible i pel mínim temps
imprescindible per fer la tasca de cerca i préstec, prèvia sol·licitud, a ser
possible fixant un únic dia i/o franja horària per tal de centralitzar i
atendre totes les sol·licituds.
Nosaltres continuem treballant perquè la tornada a la nostra vida laboral presencial sigui pautada, controlada i el més segura possible.
Amb la vostra ajuda segur que ho aconseguirem!!