Com sabeu entrem
en “nova normalitat” tan tan ràpid que la fase 3 ha durat un sospir…i a
nosaltres el que ens preocupa és que en anar tan ràpid potser no s’han pogut
tenir en compte moltes coses que us hauran passat aquest temps i de les que
ningún no en parla, o si més no, la UAB no en parla. Hem demanat ràport
d’incidències però de moment no n’hem tingut.
Per això us
volem preguntar: I A TÚ, COM T’HA ANAT DURANT EL CONFINAMENT?
Explica’ns si
has tornat puntual o regularment a la feina presencial i t’has trobat amb
alguna situació complexa, o si has tingut dificultats en el teu dia a dia en el
treball en remot, en que molts ens hem vist amb dificultats tècniques o
aportant els nostres propis equips i instal·lacions…
Tot el que t'has trobat explíca’ns-ho,
nosaltres podem tenir moltes idees per fer la nostra feina però al cap i a la
fi LA TEVA SITUACIÓ ÉS EL QUE ENS INTERESSA SABER, ja
que volem que la teva veu i les teves inquietuds i dificultats siguin escoltades
i tingudes en consideració
A tall d'exemple t'expliquem el que alguns companys ens han fet arribar, anècdotes i reflexions fruit de l’experiència de les seves situacions...
- Les jornades laborals són molt més llargues des
que treballo des de casa. Gairebé cada dia apago l’ordinador entre les 20h
i les 21h.
- Tinc la sensació que he d’estar disponible les 24
hores del dia.
- Treballo amb els meus mitjans electrònics: el meu
portàtil, la meva connexió a internet, etc.
- L’espai on em passo hores i hores treballant no
és adient per la meva salut, atès que treballo a la taula del menjador i
la cadira no reuneix les característiques d’ergonomia necessàries per
evitar mal d’esquena, de lumbars, etc.
- Per no parlar de l’augment en el consum
d’electricitat, subministrament que ja és car en circumstàncies normals.
- La conciliació familiar, encara que sembli
mentida, és més difícil perquè “no desconnecto” de la feina i la meva
família em reclama. Allà, a l’oficina, plego a l’hora que em toca i fins
l’endemà s’ha acabat la meva jornada laboral.
- Em fa mal l’esquena, sobretot la part lumbar, des
de fa setmanes.
- El nombre de reunions pel Teams, Zoom, Jitsi, etc.
ha estat i és molt alt. Parlo de fins a 3 reunions en un mateix dia de 2
hores de durada cadascuna i després, gestiona la teva feina......Això és
inassumible.
- Molts de nosaltres, a més, hem fet formació, a
més a més. “Suma i sigue”.
- Al meu servei tenim 2 persones de baixa mèdica i
una vacant per jubilació. O sigui, que tenim 3 persones menys en un servei
que ja està històricament infradotat. I el volum de feina creix dia a dia.
Cada vegada més feina amb menys persones.....Fins quan??
- Els equips compartits amb els fills i les seves
tasques escolars, viure sense horaris, pendents del whatssapp i del correu
i de quan podré tenir l'ordinador per mi, i quan torno a la feina
presencial
- la por al contagi i a portar-ho a casa, la manca
de previsió de molts aspectes des de prevenció, com que els de vigilància
hagin estat fent part de la meva feina sense saber-ne ni tenir uns
protocols de tractament del material
- que el protocol no parli de mostres ni
material sensible que han d'estar a nevera o congelador, ni de si hem de
fer algun tractament de desinfecció dels paquets amb algun producte, ni de
claus ni correspondència
- que els transportistes i demés usuaris se'm
presentin sense mascareta
- que el bus intern no circuli i que la UAB no
informi els treballadors de que han de fer, en quina situació estem, i que
ho haguem de fer els serveis internament per tal de cobrir les
necessitats.
- Penso que des de l’Equip de Govern, Gerència o
qui sigui s’hauria d’enviar un missatge a tota la comunitat universitària
per rebaixar aquesta pressió que estic segura sentim tots els membres del
PAS.
- pensar en algun tipus de gratificació econòmica per compensar les despeses addicionals que hem assumit a casa, així com les conseqüències personals
…segurament et veus
reflectit en moltes d’aquestes reflexions…però ens agradarà que ens ho
expliquis, com sempre, a as.sindical.ugt@uab.cat
Esperem els teus
comentaris!