dimarts, 23 de juny del 2020

I A TÚ, COM T'HA ANAT DURANT EL CONFINAMENT...?



Notícies - Cugat Mèdia estrena el nou espai #joemquedoacasa on ...


Com sabeu entrem en “nova normalitat” tan tan ràpid que la fase 3 ha durat un sospir…i a nosaltres el que ens preocupa és que en anar tan ràpid potser no s’han pogut tenir en compte moltes coses que us hauran passat aquest temps i de les que ningún no en parla, o si més no, la UAB no en parla. Hem demanat ràport d’incidències però de moment no n’hem tingut.

Per això us volem preguntar: I A TÚ, COM T’HA ANAT DURANT EL CONFINAMENT?
Explica’ns si has tornat puntual o regularment a la feina presencial i t’has trobat amb alguna situació complexa, o si has tingut dificultats en el teu dia a dia en el treball en remot, en que molts ens hem vist amb dificultats tècniques o aportant els nostres propis equips i instal·lacions…
Tot  el que t'has trobat explíca’ns-ho, nosaltres podem tenir moltes idees per fer la nostra feina però al cap i a la fi LA TEVA SITUACIÓ ÉS EL QUE ENS INTERESSA SABER, ja que volem que la teva veu i les teves inquietuds i dificultats siguin escoltades i tingudes en consideració



A tall d'exemple t'expliquem el que alguns companys ens han fet arribar, anècdotes i  reflexions fruit de l’experiència de les seves situacions...

  • Les jornades laborals són molt més llargues des que treballo des de casa. Gairebé cada dia apago l’ordinador entre les 20h i les 21h.
  • Tinc la sensació que he d’estar disponible les 24 hores del dia.
  • Treballo amb els meus mitjans electrònics: el meu portàtil, la meva connexió a internet, etc.
  • L’espai on em passo hores i hores treballant no és adient per la meva salut, atès que treballo a la taula del menjador i la cadira no reuneix les característiques d’ergonomia necessàries per evitar mal d’esquena, de lumbars, etc.
  • Per no parlar de l’augment en el consum d’electricitat, subministrament que ja és car en circumstàncies normals.
  • La conciliació familiar, encara que sembli mentida, és més difícil perquè “no desconnecto” de la feina i la meva família em reclama. Allà, a l’oficina, plego a l’hora que em toca i fins l’endemà s’ha acabat la meva jornada laboral.
  • Em fa mal l’esquena, sobretot la part lumbar, des de fa setmanes.
  • El nombre de reunions pel Teams, Zoom, Jitsi, etc. ha estat i és molt alt. Parlo de fins a 3 reunions en un mateix dia de 2 hores de durada cadascuna i després, gestiona la teva feina......Això és inassumible.
  • Molts de nosaltres, a més, hem fet formació, a més a més. “Suma i sigue”.
  • Al meu servei tenim 2 persones de baixa mèdica i una vacant per jubilació. O sigui, que tenim 3 persones menys en un servei que ja està històricament infradotat. I el volum de feina creix dia a dia. Cada vegada més feina amb menys persones.....Fins quan??
  • Els equips compartits amb els fills i les seves tasques escolars, viure sense horaris, pendents del whatssapp i del correu i de quan podré tenir l'ordinador per mi, i quan torno a la feina presencial
  • la por al contagi i a portar-ho a casa, la manca de previsió de molts aspectes des de prevenció, com que els de vigilància hagin estat fent part de la meva feina sense saber-ne ni tenir uns protocols de tractament del material
  • que el protocol no parli de mostres ni material sensible que han d'estar a nevera o congelador, ni de si hem de fer algun tractament de desinfecció dels paquets amb algun producte, ni de claus ni correspondència
  • que els transportistes i demés usuaris se'm presentin sense mascareta
  • que el bus intern no circuli i que la UAB no informi els treballadors de que han de fer, en quina situació estem, i que ho haguem de fer els serveis internament per tal de cobrir les necessitats.
  • Penso que des de l’Equip de Govern, Gerència o qui sigui s’hauria d’enviar un missatge a tota la comunitat universitària per rebaixar aquesta pressió que estic segura sentim tots els membres del PAS.
  •  pensar en algun tipus de gratificació econòmica per compensar les despeses addicionals que hem assumit a casa, així com les conseqüències personals


…segurament et veus reflectit en moltes d’aquestes reflexions…però ens agradarà que ens ho expliquis, com sempre, a as.sindical.ugt@uab.cat

Esperem els teus comentaris!

Potser també t'interesa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...