dijous, 23 d’octubre del 2014

PROPOSTA MODEL DESENVOLUPAMENT D’ACCÈS TEMPORAL A ESCALA SUPERIOR MITJANÇANT INTERINATGE

PROPOSTA MODEL DESENVOLUPAMENT D’ACCÈS TEMPORAL A ESCALA SUPERIOR MITJANÇANT INTERINATGE
Preàmbul:
Actualment la plantilla de la UAB pateix un greu estancament en la carrera professional degut a la impossibilitat de convocar
oferta pública, tot i que és del tot necessària per al correcte funcionament i gesti ó de la Universitat.
Com que l’equip de govern és conscient de la situació, ha començat tot un procés de reorganització de les estructures de gestió, crèiem que aquest procés de reorganització necessita de possibilitar la promoció del personal de les àrees de gestió, ja que no es poden canviar els serveis tenint a més de la meitat del personal fent tasques per sobre de la se va categoria sense el reconeixement i generar complicitat i sacrifici sense una contraprestació, més encara si tenim en compte la pèrdua de poder adquisitiu degut a la congelació dels salaris, l’eliminació dels plusos menjador i campus i les pagues extraordinàries, entre d’altres.
Per tot això exposat, el model que explica aquesta proposta suposa possibilitar l’opció de poder promocionar de forma temporal i generar una inquietud i complicitat en la millora del servei al que es pertany.
El model proposat és el de l’interinatge amb la voluntat d’eliminar arbitrarietats, de solucionar greuges generats en anys anteriors i crear un sistema clar i meridià de com, en quines condicions i per a quant temps s’accedirà a una plaça que ha quedat deserta o que definitivament es reconeixerà l’activitat desenvolupada. Al mateix temps, aquest sistema també possibilita que aquesta plaça que queda vacant per la promoció temporal pugui ser també ofertada de forma temporal.

REQUISITS PER ACCEDIR A UNA PLAÇA EN INTERINATGE:
1. Només poden accedir el personal que ja forma part de la plantilla de la UAB, en cap cas pot accedir-hi per aquesta via personal aliè a la UAB- És a dir, tot el personal amb contracte laboral (fixe, indefinit o temporal) pot accedir a les places laborals i tot el personal funcionari, ja sigui de carrera o interí, pot accedir a les places de funcionari.
2. Per optar a una plaça cal que s’hagi convocat pel sistema ordinari i hagi quedat deserta o que el titular de la plaça es trobi en una situació en la que pot retornar a la plaça. En aquest segon cas en la convocatòria fixarà el temps estimat en el que es tindrà la plaça temporal.
3. Per poder optar a la plaça es seguirà una prelació en la possibilitat d’optar a la mateixa:
         a. En el cas que la plaça sigui fruit de la reorganització tindrà preferència per ocupar-la la persona que desenvolupava la plaça que ha estat reorganitzada, independentment que tingui o no la categoria demanada.
         b. Per a fer aquesta estimació cal que hagi estat desenvolupant aquesta feina, com a mínim, els tres anys anteriors.
         c. En cas que no es pugui ofertar de forma definitiva sinó temporal es realitzarà per la via d’interinatge i durarà fins que la persona titular de la plaça es reincorpori.
         d. En la resta de casos seguirà el procediment ordinari pactat amb l’òrgan de selecció de la UAB i només es farà l’oferta d’interinatge si queda deserta la plaça. En aquest cas te preferència el personal de l’escala, si queda altra vegada deserta els de l’escala següent i així successivament.
4. Es podrà optar també a la promoció temporal per carrera professional en els casos en que s’arribi un acord de promoció d’escala o de promoció horitzontal i encara sigui impossible convocar oferta pública.
CARRERA PROFESSIONAL MITJANÇANT INTERINATGE
Actualment la impossibilitat de convocar places d’accés a l’escala o places de nova creació impossibilita la carrera professional dels treballadors de l’administració pública. Per aquest motiu es donen diverses casuístiques que caldria solucionar:
1. Comissions de serveis que s’eternitzen en el temps i que creen un efecte dominó de “segrest de places”.
2. Places per vigilància de la salut o per altres motius que no es poden convocar i que acaben sent assumides per interins o personal amb contracte d’obra i serveis que no reben la retribució íntegra de la plaça que ocupen però si desenvolupen el total de la feina i responabilitat.
3. Situacions en les que personal d’escala inferior realitza les mateixes tasques que companys d’escala superior i que en cas de poder haver-hi accés a escala ja s’haurien promocionat.
4. La resta de situacions que generan una manca d’incentius ni expectatives de promoció.
La carrera professional funcionarà temporalment de la següent manera:
1. Totes les places en comissions de serveis per més d’un any han de sortir a concurs d’interinatge i es cobriran (previ concurs) per interinatge totes dues places: la coberta i la que té en propietat.
2. Places en vigilància de la salut. Ídem, respectant sempre els drets fonamentals de la persona objecte de vigilància de la salut i sense obviar l’exercici de reclamar la responsabilitat penal si s’escau.
3. En els casos de que el treballador/a té en propi etat la plaça però té una escala inferior a la de la plaça. Caldrà equiparar com a interinatge el treballador mentre no es pot realitzar oferta pública. Sense obviar la necessitat de realitzar la formació adient a l’escala a la que accedeix.
4. Jubilacions parcials, baixes perllongades en eltemps, excedència amb dret a reserva de plaça i anàlogues. Totes aquestes places han de ser ofertades mitjançant interinatge i en les mateixes condicions laborals que el treballador que les desenvolupava.
         a. En el cas específic de jubilacions des de 2010 cap endavant que no estiguin ofertades o cobertes en les mateixes condicions que la persona que es jubila, seran cobertes mitjançant interinatge en les mateixes condicions i, en cap cas, podran ser amortitzades.
5. Carrera professional strictu sensu. Promoció horitzontal dins del mateix lloc de treball. Cal tenir en compte que fa més de 5 anys que no hi ha oferta pública i que, en situacions diferents ja s’haurien produït com a mínim dos processos de promoció a escala. Per aquest fet i per evitar greu ges comparatius:
         a. Tot el personal de l’escala auxiliar administrativa que porti 2 o més anys en aquesta escala pot optar a realitzar un paquet de formació de 50 hores d’adequació a les tasques de l’escala administrativa i un cop realitzat serà interí/na de l’escala administrativa a tots els efectes (C1-16 o l’equivalent a la categoria administrativa quedesenvolupi)
         b. Per similitud a l’apartat a, tots els administra tius de nivell C1-16 (inclosos els casos d’interinatge) que portin 2 o més anys en aquesta categoria podran optar a realitzar un curs de 20 hores per adequació a les tasques de C1-18 i un cop superat, seran C1-18a tots els efectes.
         c. Per a la resta de casos de promoció (C1-21 cap endavant) es crearà un procés específic per selecció i sempre i quan hi hagi una vacant no coberta.

EFECTES D’ASSOLIR UNA PLAÇA D’INTERINATGE
 El personal que, producte del procés de selecció, assoleixi aquesta plaça (cal remarcar de forma temporal), té l’obligació de realitzar les tasques objecte de la plaça i té el dret a percebre totes les retribucions de la plaça guanyada (incloent els trienis) tal i com figura a la RLT.
El desenvolupament d’aquestes tasques donarà dret apunts per a una futura promoció en els efectes i còmput que acordin la JPF i/o el Comité d’Empresa amb l’equip de govern de la UAB. En aquest cas, caldrà modificar el procés de selecció per bonificar aquest temps de desenvolupament de tasques superiors a les corresponents per a la futura promoció, però en cap cas comportarà l’adquisició del dret a la plaça,sinó una puntuació afegida i la puntuació no podrà superar a la que s’obté per antiguitat a la plaça.
La vigència de l’interinatge romandrà fins que el titular torni a la seva plaça o fins que s’obri oferta pública i, resolta l’oferta pública, la plaça quedi coberta per la persona que l’ocupa amb interinitat o una altra.

Potser també t'interesa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...