dijous, 4 de novembre del 2021

EIX CENTRAL i ENTRADA DE VETERINÀRIA: RECUPEREM LA NORMALITAT VIAL A LA UAB

 



T’afecten les actuacions en l’avinguda de l’Eix Central, fruit de la decisió del vicerectorat de Campus, i el tall de l'accés al campus des de Bellaterra (HCV i Parc Mòbil), actuació feta des de la EMD de Bellaterra (Ajuntament de Cerdanyola) de manera totalment unilateral?

 

ACTUA!!!

Si ets una persona afectada per aquestes mesures et demanem que ajudis a revertir-les per aconseguir entre tots que retorni la normalitat vial al nostre campus.

Per això et convidem a que signis la petició a través del següent enllaç de la pàgina de  Change.org

 

I a que manifestis  les teves queixes i suggeriments a través dels canals:

Queixes i Suggeriments Cerdanyola del Vallès

 

Opina UAB (quan estigui operativa!)


Recollida física de signatures als punts SLiPI.

 

Totes i tots estem patint aquestes actuacions, que s’han fet en nom de la sostenibilitat i el medi ambient, i l’ús de transport públic  quan la realitat al campus era la més surrealista possible: sense alumnat, amb molt personal fent treball a distància, i mínima circulació dels busos.

Dues actuacions que ens afecten a tots, treballadors i estudiants, d’una manera o altra.

 

D’una banda, el tall de l’Eix Central.

Les zones enjardinades estan construïdes sobre una carretera, amb més ciment!, sense oblidar que tenim una extensa zona enjardinada, verda i real a quinze metres.

Ja al juliol vam patir un inici del projecte amb moltes carències: el tall es va fer sense la senyalització necessària als extrems de l’eix, per tant, els vehicles que arribaven havien de tornar enrere per donar la volta... Aquests desplaçaments innecessaris també contaminen.

 

Després de recollir impressions i comentaris de persones de la comunitat, la Secció Sindical d’UGT es va dirigir a la Unitat de Planificació i Gestió de la Mobilitat (mobilitat@uab.cat) per compartir la preocupació de les conseqüències catastròfiques que tindrien a l’Eix Nord al setembre, amb l’increment de la presencialitat del PAS i el començament del curs acadèmic. Vàrem demanar que estiguessin molt pendents al setembre, que era quan començaria la vida real al campus; entre totes i tots, vàrem preveure tal qual el que està passant perquè ningú hi ha posat remei.

No ho van fer.

I com a resultat de la manca d’estudi previ per part del Vicerectorat i de la manca de debat i coordinació amb els representants de la comunitat...

 

Què tenim?:

 

-        S’ha reduït la capacitat de desplaçar-se pel Campus, al personal amb mobilitat reduïda, i sobretot, l’accés a aquest eix, del qual no podran gaudir. Abans el bus els hi apropava,

-        Col·lapses diaris i sistemàtics, que ara s’ajunten amb l’habitual retenció del Col·legi La Vall,

-        Busos que arriben tard al seu destí,

-        Retards per enllaçar a temps a busos i trens,

-        Pèrdua de transport públic, hi ha trens que passen només una vegada alhora, i suposa esperar una hora al següent,

-        S’arriba tard a classe o a la feina,

-        S’arriba tard a deixar els fills al col·legi, i de retruc, a la feina.

-        Canvi d’ubicació de la contaminació a l’eix nord, on s’ha desviat tot  el trànsit del campus (cotxes i busos).

-        Més estona i distància per arribar al destí,

-        Més contaminació.

 

Què NO tenim?:

-        No tenim constància de què existeixin estudis de la Unitat de Mobilitat, ni de l’Oficina de Medi Ambient, ni del Servei de Prevenció, per tant:

-        No s’han previst les conseqüències, viabilitat, cost ...

-        No s’ha millorat el transport públic.

-        No s’ha fet un carril addicional a l’eix nord. Les parades de bus només poden absorbir un bus, i quan s’acumulen, obstaculitzen l’únic carril de circulació.

-        No s’ha pensat en la gent que es mou en transport públic; ara es concentren tots a l’eix nord.

-        No s’ha pensat en les classes perdudes.

-        No s’ha pensat en els retards als col·legis i a la feina.

-        No s’ha pensat en el temps perdut a les andanes.

-        No s’ha estudiat l’impacte del desviament del trànsit. Com a exemple: Una persona que viu a les cases Sert, ha comptat durant un dia un total de 400 busos que han passat davant de casa seva.

-        La majoria dels busos contaminen molt, i no són els adequats per “una zona de baixes emissions”

 

D’una altra banda, el tall per part de la EMD de Bellaterra (que depèn de l’Ajuntament de Cerdanyola) ha tallat l'accés al campus per Veterinària que connectava amb el  HCV i Parc Mòbil, desviant el trànsit també cap a l'Eix Nord.

 

 

No oblidem que l’Eix Nord:

-        és la carretera comarcal de la C58 a Sabadell

-        és la via de sortida dels Bombers, i poden tenir problemes  per realitzar els seus serveis, sobre tot en direcció a Sabadell i Bellaterra, si es col·lapsa

-        De fet, fa unes setmanes es va col·lapsar, i van haver d’obrir l’eix central perquè passessin els busos

-        Veïns de les cases Sert, ha comptat durant un dia un total de 400 busos que han passat davant dels domicilis.

 

Demanem a la institució que restitueixi la circulació vial de l’Eix Central del Campus de Bellaterra, i que gestioni amb l’Ajuntament de Cerdanyola el tall del carrer de Bellaterra, per tal d'esmenar una situació caòtica que afecta gran part de la comunitat universitària.

 

La institució té altres eines per reduir les emissions, com per exemple el teletreball, projecte que es va iniciar amb moltes expectatives i que l’empresa està retallant tot el que pot abans de signar un acord.

Potser també t'interesa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...